They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

Niemożliwe stało się możliwe!!Nowy wierszyk:P:P

Temat: Komunikacja nocna w Lublinie

Co ja będę z tego miał jak kupię sobie miesięczny MPK za 55 zł, jak kolejny autobus podjeżdżający na przystanek będzie prywatny i muszę z portfela wyciągać zeta?

- nie wyciągaj zeta, czekaj na państwowy - wybrałeś sieciówkę, masz rozkład, sorry...


Co z tego że kupię sobie bilecik miesięczny, jak muszę dopłacać do taksówki, albo do komunikacji nocnej, jak zechcę w nocy wrócić?

- sieciówka służy najbardziej tym pasażerom, którzy bardzo dużo podróżują, i wiedzą że jet to opłacalne więc kupując ją nie myślą przede wszystkim o komunikacji nocnej (nocna to dodatek)- może nowa sieciówka nocna ( np. 10 przejazdów po normalnej cenie 2 gratis ? albo sieciówki z dopiskiem + komunikacja nocna...)


W Warszawie student płaci za miesięczny 33 zł i o każdej porze może sobie wrócić do domu wszystkim co podjedzie na przystanek(MZA, czy prywaciarz wszystko jedno).

- gdzie nam do Warszawki... Masz jakiś przykład z mniejszych miast? np. Rzeszów, Kielce, tak bliżej nas?

Źródło: lubforum.pl/index.php?showtopic=126



Temat: Linie Mikołajkowe 2007
06-12-2007 • Jak co roku na początku grudnia, 8 i 9 grudnia, na stołeczne ulice wyjedzie mikołajkowa linia tramwajowa. Obsłużą ją 3 brygady, na które wyjadą wagony zabytkowe. W tym roku po raz pierwszy ruszy także autobusowa linia mikołajkowa obsługiwana dwoma „ogórkami”.
Tramwaje pojadą jednokierunkowo następującą trasą: pl. Narutowicza – Grójecka – Al. Jerozolimskie – al. Zieleniecka – Targowa – al. „Solidarności” – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – pl. Narutowicza. Natomiast autobusy pojadą następującą trasą: pl. Trzech Krzyży – Nowy Świat – rondo de Gaulle'a – Al. Jerozolimskie – Marszałkowska – Świętokrzyska – Krakowskie Przedmieście – Królewska – pl. Piłsudskiego – Moliera (powrót Wierzbowa) – pl. Teatralny.
Obydwie linie będą kursować w godzinach 11–19.
Na pokładach wszystkich pojazdów będą podróżować Mikołaje, którzy rozdysponują zasoby swoich worków wśród grzecznych dzieci.
Organizatorzy imprezy tj. Urząd M. St. Warszawy, KMKM, MZA, TW i ZTM zapraszają serdecznie.
Rozkład jazdy tramwajowej linii mikołajkowej
http://www.przegubowiec.com/M1.pdf
Rozkład jazdy autobusowej linii mikołajkowej
http://www.przegubowiec.com/M2.pdf
Źródło: forum.zm.org.pl/viewtopic.php?t=582


Temat: Prasówki
[Warszawa] MZA wycofuje część autobusów do remontu; zawieszono kursowanie wybranych linii

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zdecydowały o wycofaniu do remontu części autobusów. W związku z tym MZA poinformowały Zarząd Transportu Miejskiego o wprowadzeniu ograniczeń w rozkładzie jazdy podczas wakacji - poinformował we wtorek rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Od wtorku w godzinach popołudniowych w dni robocze zawieszono kursowanie linii autobusowych: 307, 401 i 408. Z kolei autobusy numer 101, 117, 125, 159, 182, 190 i E-4 będą jeździć rzadziej. Ograniczenia w ruchu mają potrwać do września.

Jak podkreślił Krajnow w przesłanym PAP komunikacie, decyzję podjęto po przeprowadzeniu gruntownej analizy stanu technicznego autobusów. Wycofanie części autobusów do szybkiego remontu ma na celu, zapewnienie od września pełnej obsady linii zgodnie z wymogami ZTM - dodał rzecznik.

Krajnow poinformował, że zarząd MZA podjął również decyzję o zapewnieniu szybkich dostaw nowych autobusów. W tej chwili MZA przygotowuje przetargi na zakup nowych pojazdów - chce kupić 150 wozów.

Ponadto MZA rozpoczął nabór i szkolenia nowych kierowców. Zarząd MZA chce, żeby od września na ulice Warszawy wyjechało co najmniej 250 przeszkolonych kierowców.

"Zarząd Transportu Miejskiego przeprasza wszystkich pasażerów za nagły tryb wprowadzenia zmian. Zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji komunikacyjnej jaka jest w chwili obecnej w Warszawie" - podkreślił Krajnow.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2590


Temat: Komunikacja na przetarg [ Lublin, KL]
Witam serdecznie po raz pierwszy na forum Także uważam, ze sytuacja komunikacyjna, jaka panuje w lubelskiej metropolii jest chora.
ZTZ musi wejść i to natychmiast, rynek komunikacji miejskiej musi być uporządkowany, a zasady czyste i przejrzyste - takie same u różnych przewoźników. Lublinowi przyda się jeszcze 2 konkurentów, jak np : Connex i ITS Michalczewski.
Osobiście trzymam kciuki za ZTZ, wierzę, ze sytuacja lubelskiej komunikacji może się poprawić, a pasażerowie posiadający bilet sieciowy nie będa musieli już zwracać uwagi na oznaczenia w rozkładzie, czy to jest autobus MPK, czy prywatny.
Do Arona: Drogi Aronie, wad można się doszukiwać zarówno w MPK jak i w komunikacji prywatnej. Także wypominanie wypadków, czy też jakichś awarii pojazdów MPK lub kp nie ma najmniejszego sensu. A w normalnym cywilizowanym mieście nie do pomyślenia jest taka sytuacja, jaka jest w naszym mieście. W Warszawie, gdzie obowiązuje system ZTM zarówna MZA jak i pozostali przewoźnicy (prywatni) mają się dobrze, a najważniejsi w tej "grze" są pasażerowie. I nie licytujmy się, który przewoźnik ma większe lub mniejsze szanse, który pozostanie, a który odpadnie - niechaj wygra najlepszy ) Pozdrawiam
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2729


Temat: Infrastruktura przystankowa
Taki już polski krajobraz przystankowy, ale co tu mówić o terenach wiejskich, skoro u mnie pod blokiem na przystnku MZA jakieś gnoje ukradły cały rozkład i mija już drugi miesiąc, a nowego ani widu ani słychu
A na Mazowszu na trasie Warszawa - Grójec przystanki wyglądają nawet porządnie, bo przy okazji remontu generlanego na tym odcinku pojawiły się nowe zatoczki autobusowe, gdzieniegdzie wiaty oraz słupki z rozkładem.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=829


Temat: M121M - różnice pomiędzy poszczególnymi seriami

To jest związane z przyjętym przez dane miasto systemem komunikacji. W pewnych miastach są przedsiębiorstwa które same ustalają rozkłady jazdy, emitują i sprzedaja bilety z których się utrzymują. W Warszawie podobnie jak w Gdyni, Radomiu itd. istnieją zakłady budzetowe miasta które zajmują się organizacją komunikacji ( w przypadku Wawy jest to Zarząd Transportu Miejskiego) - a więc trasą przejazdu, rozkładami biletami itd. ZTM ogłasza przetargii na obsługę danej linii w który zaznacza jakie busy, w jakiej ilości, w jakim wieku, kolorze itd mają obsługiwać trasę. Wygrywa najlepszy czyli ten kto spełni wymagania przetargu i będzie chciał najmniej za wozokilometr. Umowa przewiduje kary, za spóźnienie, za nie wykonanie kursu, za wykonanie kursu autobusem nie spełniającym wymogów itp. Przewoźnik ogranicza się tylko do jeżdżenia i nie interesuje go czy wozi powietrze czy pasażerów bo pieniądze za kurs bedą jednakowe. Tak więc dla przewoźników jest to wygodne i pewniejsze. Emitentem biletów jest ZTM, a więc jednakowe bilety obowiązują w pojazdach wszystkich przewoźników ( w przypadku Wawy: MZA, PKS Grodzisk M, ITS, Mobilis, Connex).
Doskonale. Wyjaśnienie oceniam na bardzo dobry z plusem.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=139


Temat: Sposoby na punktualność autobusów

3. Nie ma obowiązku odczekiwania na przystanku, bo szybko zablokowałoby to całą Warszawę. Kierowca jest zobowiązany wpisywać do karty drogowej godzinę przyjazdu i odjazdu z pętli, a także zapisywać ilostan czasowy w momencie napotkania kontroli z ZTM-u czy przewoźnika np. MZA. Odjazdy z pętli winny być podejmowane z tolerancją 20 sekund wg komputera przystankowego, który pokazuje, ile czasu jest do następnego przystanku i informuje sygnałem dźwiękowym o wybiciu godziny odjazdu z pętli.
Jeździłem z wieloma kierowcami w Warszawie. Żaden, po zauważeniu kontroli nie zapisywał sobie stanu czasowego.


4. Przerwy na pętli są różne w zależności od linii, ale najdłuższe są rano, zwłaszcza między 9.00 a 10.00- "przerwa śniadaniowa"- ok.20- 25 minut i po 19.00, natomiast w szczycie zdarzają sie przerwy wg rozkładu pięciominutowe.
Są też linie, które mają przerwy nawet i po 30 minut. Np. na linii 122 przerwa śniadaniowa wynosi nawet 40 minut.


5. W momencie kontroli kierowcę obowiązuje się za punktualnego, jeżeli przyjazd na przystanek zawarty jest w granicach +2/-3 w stosunku do rozkładu jazdy. Za nieprzestrzeganie tego warunku przewoźnik ponosi karę, przy czym spóźnienie powyżej 15 min traktuje się jako pólkurs niewykonany- przewoźnik nie otrzymuje za niego zapłaty. Kierowca natomiast jest karany za każde przyśpieszenie powyżej 2 min (im wyższe przyśpieszenie, tym wyższa kara- w przypadku opóźnień nie ma takiej zależności), w przypadku opóźnień kara kierowcy zależy od specyfiki i trudności linii oraz od warunków drogowych. Nie można ukarać kierowcy i przewoźnika tylko na podstawie kontroli- wartość weryfikacyjną ma karta drogowa. JEŻELI PRZYJAZD NA PĘTLĘ NASTĄPIŁ PO ROZKŁADOWEJ GODZINIE ODJAZDU TO NIE MOŻNA UKARAĆ KIEROWCY ANI PRZEWOŹNIKA ZA OPÓŹNIENIE W NASTĘPNYM PÓŁKURSIE.
Czasami spóźnienia są znaczne. Bywało tak, że na niektórych linia w zmianie B, autobusy wykonały 50 % swoich kursów.


6. UWAŻAM ŻE TAKI SYSTEM KONTROLI PUNKTUALNOŚCI WINIEN BYĆ PROWADZONY W KAŻDYM MIEŚCIE.
Pozdrawiam.


Niech najpierw porządnie zrobią rozkłady. Nie może być tak, że np. na linii 175 kursującej na trasie Dworzec Gdański - Port lotniczy im. Chopina, przez całą trasę jedzie 20 km/h, a na pętli osiąga 5 minutowe spóźnienie.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=916